Disclaimer

הכותב אינו יועץ השקעות. הכותב עשוי למכור ו/או לקנות ו/או להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנזכרים בהודעותיו. אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ"ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

יום שני, 3 במרץ 2014

ובכל זאת ציטוט אחד

כיוון שאני כותב בבלוג כבר הרבה זמן (שלוש שנים) יש הרבה נושאים שכבר לא אכתוב עליהם או בכל אופן סביר להניח שלא אכתוב עליהם באופן מעמיק כי אני מרגיש שכבר כתבתי עליהם מספיק. בעיקר הכוונה לנושאים שהם בבסיס כמו בעד ונגד ניתוח טכני, או ספקולציות לעומת השקעות ערך, או מה זה מינוף תפעולי וכו'. זאת אחת הסיבות למשל שמעולם לא כתבתי משנה מסודרת לגבי דעתי על הביטקוין כהשקעה. אני בטוח שהקוראים הקבועים שלי כבר מנחשים בדיוק מה דעתי. גם אלו שמסכימים איתה וגם אלו שלא. באפט לא סובל מאותה בעיה. מי שעוקב אחריו רואה ראיונות וקורא התכתבויות בהן שואלים אותו שוב ושוב אותן שאלות והוא בחפץ לב עונה את אותם תשובות וגם חוזר על אותן אנקדוטות והסברים באותה התלהבות בה ענה על השאלה בפעם הראשונה לפני עשרות שנים. כמו ילד קטן שמסוגל לצפות בקלטת האהובה עליו עשרות פעמים, שוב ושוב, במבט משתאה. המכתב השנתי של באפט לשנת 2013 יצא לפני יומיים ואפשר למצוא בו הרבה דברים שכבר היו בעבר. כמובן שבכל הקשור לעקרונות הבסיסיים של השקעות לא תשמעו ממנו שום דבר שלא היה כתוב כבר במהדורה הראשונה של security analysis שיצאה לפני 80 שנה. בכל זאת היו לו כמה דברים חשובים להאיר ובאופן כללי הכתיבה שלו מאוד זורמת ונעימה לקריאה. אז כנסו לאתר של ברקשייר וקראו את המכתב האחרון.

בתקופה האחרונה דובר הרבה בשאלה האם השוק גבוה? האם זה זמן טוב להכנס/לצאת? ובכלל מה האסטרטגיה הנכונה לנקוט בה עכשיו. בהקשר הזה המכתב האחרון של באפט סיפק ציטוט נהדר.

In the 54 years we have worked together, we have never foregone an attractive purchase because of the macro or political environment, or the views of other people. In fact, these subjects never come up when we make decisions.

באפט לא אומר שעכשיו זמן טוב לקנות או למכור אלא שאם אתה משקיע אקטיבי ומצאת מנייה שהיא מציאה והחשיבה שלך היא לטווח הארוך, המאקרו וכל השאר פחות חשובים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה