כבר תקופה שג'ים צ'אנוס מדבר באופן פומבי על השורט שלו על טסלה. בסרטון הבא, גלילאו ראסל, מתווכח עם הטיעונים של צ'אנוס. ראסל הוא מעריץ של אילון מאסק ובעצמו משקיע בטסלה. חלק מהטענות של ראסל הן נכונות ומעניינות, אבל זו לא הסיבה שאני מעלה את הסרטון. הסיבה העיקרית היא שראסל עשה עבודה די טובה בלאסוף את הטיעונים של צ'אנוס.
טסלה היא לא השקעת ערך. הגישה והרעיונות של אנשים שמגדירים את עצמם כמשקיעי ערך מתפרשים על מגוון רחב ומן הסתם שלעתים קרובות אין הסכמה ביניהם. דוגמא מפורסמת היא התקופה שבה באפט השקיע במודי'ס וצ'אנוס נכנס לשורט עליה*. למרות חילוקי הדעות שמתגלים מפעם לפעם אפשר להיות די בטוחים שאף אחד לא יגדיר את טסלה כהשקעת ערך. זו חברה מפסידה שתלויה בהזרמות הון בלתי פוסקות. בנוסף לכך טסלה נסחרת במחיר שאי אפשר להצדיק אותו באמצעות הנתונים הכלכליים שלה. לטסלה אין רווחים, יש לה הון עצמי של 4 מיליארד דולר והיא נסחרת בשווי שוק של יותר מ-50 מליארד דולר נכון לעכשיו. ההצדקה היחידה לשווי שוק של 50 מיליארד היא בעובדה שטסלה מובילה בתחום הרכבים החשמליים והציפייה שמתישהו בעתיד זה ישתלם בגדול. בהחלט אפשרי שזה יקרה. בעיני אין ספק שמתישהו בעתיד הטכנולוגיה הזו תהפוך לזולה מספיק כדי להחליף את כל הרכבים המבוססים על מנוע בעירה. לעומת זאת הרעיון הבסיסי של השקעות ערך הוא להשקיע בעסקים שיש להם ערך פנימי כיום ושניתן לרכוש אותם במחיר שכולל מרווח בטחון. ייתכן שהמשקיעים בטסלה ירוויחו בגדול אבל זה לא אומר שמדובר בהשקעת ערך.
הדיון בין פוזיציית השורט ופוזיציית הלונג בטסלה הוא מעניין. צפו:
טסלה היא לא השקעת ערך. הגישה והרעיונות של אנשים שמגדירים את עצמם כמשקיעי ערך מתפרשים על מגוון רחב ומן הסתם שלעתים קרובות אין הסכמה ביניהם. דוגמא מפורסמת היא התקופה שבה באפט השקיע במודי'ס וצ'אנוס נכנס לשורט עליה*. למרות חילוקי הדעות שמתגלים מפעם לפעם אפשר להיות די בטוחים שאף אחד לא יגדיר את טסלה כהשקעת ערך. זו חברה מפסידה שתלויה בהזרמות הון בלתי פוסקות. בנוסף לכך טסלה נסחרת במחיר שאי אפשר להצדיק אותו באמצעות הנתונים הכלכליים שלה. לטסלה אין רווחים, יש לה הון עצמי של 4 מיליארד דולר והיא נסחרת בשווי שוק של יותר מ-50 מליארד דולר נכון לעכשיו. ההצדקה היחידה לשווי שוק של 50 מיליארד היא בעובדה שטסלה מובילה בתחום הרכבים החשמליים והציפייה שמתישהו בעתיד זה ישתלם בגדול. בהחלט אפשרי שזה יקרה. בעיני אין ספק שמתישהו בעתיד הטכנולוגיה הזו תהפוך לזולה מספיק כדי להחליף את כל הרכבים המבוססים על מנוע בעירה. לעומת זאת הרעיון הבסיסי של השקעות ערך הוא להשקיע בעסקים שיש להם ערך פנימי כיום ושניתן לרכוש אותם במחיר שכולל מרווח בטחון. ייתכן שהמשקיעים בטסלה ירוויחו בגדול אבל זה לא אומר שמדובר בהשקעת ערך.
הדיון בין פוזיציית השורט ופוזיציית הלונג בטסלה הוא מעניין. צפו:
*אפשר לטעון ובצדק, שצ'אנוס אינו משקיע ערך כיוון שהוא מתרכז בשורטים, אך מצד שני הוא ממוקד בנתונים הכלכליים (פנדמנטלס).
*אם ברצונכם להגיב באנונימיות זה בסדר אבל בבקשה אל תשתמשו באפשרות "אנונימי" אלא בחרו באפשרות "שם/כתובת אתר" ובחרו לעצמכם כינוי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה