Disclaimer

הכותב אינו יועץ השקעות. הכותב עשוי למכור ו/או לקנות ו/או להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנזכרים בהודעותיו. אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ"ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

יום ראשון, 12 ביולי 2015

אם הריבית תשאר נמוכה


באפט בראיון מתחילת מאי מספר שאם הריבית תישאר נמוכה כפי שהיא למשך העשור הקרוב אנו נסתכל אחורה על התקופה הנוכחית ונאמר שמחירי המניות היו זולים.

הדעה האישית שלי היא שזה לא יקרה. הריבית כנראה לא תישאר נמוכה כפי שהיא בעשור הקרוב. כשהמראיינת שאלה את באפט על כך הוא ענה שהוא כבר טעה בעבר. הוא לא האמין שהריבית תישאר כה נמוכה כל כך הרבה זמן. הראיון כאמור הוא מלפני חודשיים מעניין מה באפט אומר על הנושא היום.







בהערת אגב על ענייני אקטואליה אני רוצה לציין שהופתעתי לגלות עד כמה לתקשורת המערבית לא אכפת מקריסת המניות בסין. במשך קצת יותר משבוע הבורסה הסינית איבדה קצת יותר משליש משוויה. הממשל נוקט מהלכים קיצוניים כדי לנסות ולעצור את המפולת. מיותר לציין שלו דבר כזה היה מתרחש בניו יורק, ענייני כלכלה אמריקאית היו תופסים לפחות מחצית מזמן האוויר בחדשות. העובדה שזה לא מעניין את התקשורת קצת מרגיעה אותי. ככל שהבועה הסינית הלכה והתנפחה התעורר אצלי חשש מפני ההשלכות הגלובליות של פיצוצה. עכשיו אני מוצא נחמה בחוסר הכיסוי התקשורתי וחושב לעצמי שאולי בכל זאת העולם מוגן במידה מסוימת מפני התרחבות המשבר.


*אם ברצונכם להגיב באנונימיות זה בסדר אבל בבקשה אל תשתמשו באפשרות "אנונימי" אלא בחרו באפשרות "שם/כתובת אתר" ובחרו לעצמכם כינוי.

5 תגובות:

  1. המחשבה הראשונה שעולה לי לראש מול בועות היא "אוף, שתתפוצץ כבר ונגמור עם זה". ההקשר הנוכחי היא הריבית הנמוכה הגורמת, לדעתי, עיוותים בהשקעות בכל העולם.

    השבמחק
  2. 1. על אף שרציונלית הריבית לא יכולה להשאר נמוכה לעולם, מבחינה פרקטית, קשה לי להתנהל כאילו אני מאמין בזה. אני מעריך שזה אחד הקשיים.
    ועוד יותר קשה לי לשכנע בזה אחרים. (לא שאני מנסה יותר מדי, אבל זה מעיד על רמת הבטיחות שלי)
    2. חוסר ההתיחסות הכמעט מוחלט ביחס לקטסטרופה בסין אכן מדהימה אותי. כמובן שזה יצמצם בהרבה את האפקטים.

    השבמחק
  3. אלי, אני מציע לך ניסוי מעניין. (שכבר נדמה לי שציינתי אותו פה באחד הפוסטים בעבר)
    אלו שאומרים שהם לא רואים איך הריבית יכולה לעלות בעשור הקרוב או שריבית גבוהה משמעותית מהיום נראית להם לא סבירה, תשאל את אותם אנשים אם הם יודעים מה הייתה ריבית בנק ישראל בשנת 2006 או בשנת 2000.
    לאלה שטוענים שאם היא תעלה זה יקרה לאט ולאורך הרבה שנים תשאל אותם מה ההפרש בין ריבית השפל של 2009 לריבית של 2011. או לחילופין מה הצפי של הבנק הפדרלי בארה"ב לשינויי הריבית בשנתיים הקרובות.

    השבמחק
    תשובות
    1. דווקא את הנתונים אני מכיר, אבל כבר שנים שאני אומר לעצמי שזה יעלה ושום דבר.
      אני מבין את זה שכלית, אבל קשה לי להתנהל על פי זה.

      מחק
  4. אגב, את התשובות לגבי ריבית בנק ישראל אפשר למצוא כאן
    http://www.boi.org.il/he/DataAndStatistics/Pages/MainPage.aspx?Level=3&Sid=22&SubjectType=2

    השבמחק