Disclaimer

הכותב אינו יועץ השקעות. הכותב עשוי למכור ו/או לקנות ו/או להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנזכרים בהודעותיו. אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ"ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

יום שישי, 31 ביולי 2015

אקמן ,אייקן והרבלייף



ביל אקמן בראיון לבלומברג. ההטמעה לא עובדת אז הנה הלינק:
http://www.bloomberg.com/news/videos/2015-05-04/bill-ackman-would-think-very-hard-before-next-short-bet

שימו לב שבתחילת הראיון המראיינת מזכירה את קארל אייקן ואומרת  "חבר(?) יריב(?) שלך" ואקמן עונה במהירות "חבר!".
זה די מדהים איך השניים האלה השלימו אחרי סכסוך מאוד מתוקשר שהיה סכסוך משפטי ואישי גם יחד. דרמה בזעיר ענפין בביצה של משקיעי הערך. הנה דוגמא להשלכת בוץ "הדדית". המילה "הדדית" בגרשיים כי זה בעיקר אייקן שתוקף במינוחים לא נעימים במיוחד. אקמן יכל להרגיש מרוצה מעצמו ולא להגרר להשלכת הבוץ כיוון שהוא זה שזכה בתביעה המדוברת. כדי לשים את הדברים בסדר הנכון אציין שהתביעה הסתיימה וניתן פסק דין לפני הראיון הנ"ל. השנה אקמן ואייקן עשו סולחה והופיעו מחובקים בשידור. מחובקים באופן מילולי.

ב-2012/2013 ביל אקמן ודיוויד איינהורן נכנסו לשורט מאוד מתוקשר על חברת הרבלייף בטענה שהיא פירמידה. אקמן פתח פוזיציית שורט ענקית של מליארד דולר שבהמשך הכניסה אותו לרכבת הרים של רווחים והפסדים. בשלב מסוים אקמן האשים את קארל אייקן, ג'ורג' סורוס, ודניאל לואב שהם קושרים קשר נגדו ליצור שורט סקוויז במניה. אין שום ספק שבחברות שיווק רשתי (MLM) כמו הרבלייף יש מאפיינים של פירמידה אך לגבי מידת החוקיות של המאפיינים הללו יש ספק בולט מאוד. הנושא נידון בבתי משפט ברחבי העולם ועד כה ידם של חברות כמו הרבלייף הייתה על העליונה. רק במקרים ספציפיים המאפיינים הפירמידליים היו כאלו שגרמו לבתי המשפט או לזרוע ממשלתית לסגור את העסק. בראיון שבראש הפוסט אקמן מציין ששורטים כמו הרבלייף הם "לא שימוש טוב של זמן... זה לא שווה את הנזק המוחי" הוא מתכוון להאשמות הקשות שהוא זוכה להם מצדה של הרבלייף ותומכיה. אקמן אומר שהוא יחשוב טוב לפני שיכנס שוב לשורט פומבי שכזה. אם הוא רק היה קורא את הבלוג הוא היה מבין את זה עוד ב-2013.


גילוי נאות 1: לונג הרבלייף
גילוי נאות 2: למען הסר ספק ב2013 לא הייתי בפוזיציה לכן לא הופיע אז ג"נ בפוסט.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה