Disclaimer

הכותב אינו יועץ השקעות. הכותב עשוי למכור ו/או לקנות ו/או להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנזכרים בהודעותיו. אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ"ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

יום שבת, 28 במאי 2016

גוגל X סוגרים פרוייקטים ומתגאים בזה


לפני זמן רב קראתי על פרוייקט המכונית האוטונומית של גוגל X ונכתב שלאחר ניסויים ראשונים החליטו בגוגל X להסיר מעיצוב הרכב את ההגה והדוושות. הם הוסיפו רק הסבר לא ברור על כך שהנוסעים עשו שטויות ולכן הוחלט שעדיף בלי הגה. בסרטון הבא מסביר אריק טלר (או בשמו החדש, אסטרו טלר) מדוע גוגל X (או בשמה החדש, X) באמת החליטה להסיר את ההגאים מהמכונית האוטונומית. האמת שזה כלל לא הנושא של הסרטון. בסרטון טלר מסביר מדוא אימצו בגוגל X תרבות ארגונית שמקדשת את הנוהג להרוג פרוייקטים כושלים עוד כשהם קטנים. זה מעניין, אבל אישית עניין אותי יותר לשמוע על הפרוייקטים שהם עבדו ועובדים עליהם. מתוך הגדרה ,X, עובדת אך ורק על פרוייקטים שמציתים את הדמיון, או כפי שהם בעצמם מנסחים זאת "לפתח פתרונות שנשמעים כמו מדע בדיוני". אסטרו מספק כאן הצצה לפרוייקטים שחוסלו וגם לאלו שעדיין חיים.


2 תגובות:

  1. מהנה מאד, כן ירבו כתבות שלך.

    האם לדעתך אנחנו על סף מתון, או מעבר לסף. איך תשפיע יציאה של אנגליה מהשוק האירופאי על אירופה? ישראל? האם בארה"ב הנשיאה החדשה תבצע צעדים קיצוניים ולא נעימים כדי לקדם את המיתון או שכלו כל הכלים?

    השבמחק
  2. אני חושב שמאז שנות התשעים אנחנו נעולים בסוג של מחזוריות כלכלית מיותרת ולא נעימה שנובעת מהמשחקים של הבנק הפדרלי עם הריבית. בשנות התשעים ה-פד הוריד את הריבית לרמות נמוכות מדי ונתן רוח גבית לבועת ההייטק ובסוף שנות התשעים העלה אותה טיפה. לאחר פיצוץ הבועה שהובילה למיתון הפד הוריד שוב את הריבית כדי לתמרץ את הכלכלה ועודד בועה חדשה. הפעם - סאב-פריים. כשהתפוצצה בועת הסאב-פריים היא הובילה למשבר כלכלי אפילו יותר קשה מקודמו ושוב הפד מוריד את הריבית אך הפעם ממש עד הרצפה. הריבית האפסית של היום כבר מבשלת עבורנו את הבועה הבאה, בדיוק כפי שמשבר הסאב-פריים הוא כדור שלג שהחל להתגלגל כבר ב-2003. אגב, היום המצב הכלכלי בארה"ב הוא בסדר גמור. האבטלה חזרה לנורמה. מחנות האוהלים המאולתרים שראינו ב-2009 נעלמו מזמן ורק אובססיה לא בריאה לשיעורי צמיחה מדידים משאירה את הקברניטים בהלך רוח משברי. לגבי כל שאר הנושאים שהזכרת אין לי משהו מעניין או חכם לומר עליהם.

    השבמחק