Disclaimer

הכותב אינו יועץ השקעות. הכותב עשוי למכור ו/או לקנות ו/או להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנזכרים בהודעותיו. אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ"ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

יום ראשון, 3 ביולי 2016

ההרוג הראשון במכונית אוטונומית


לפני שנה פרסמתי רשומה הדנה בנושא של טכנולוגיה עתידנית והשפעתה על שוק התעסוקה. זה מה שכתבתי אז על המכונית האוטונומית:
"מכונית אוטונומית היא דוגמא טובה לטכנולוגיה שתחליף אנשים רבים מאוד בעבודתם. למעשה בארה"ב קטגוריית העבודה הנפוצה ביותר היא תחבורה. הטכנולוגיה הזו כבר כאן אך ישנם מצבים פוטנציאליים רבים בהם מכונית אוטונומית לאו דווקא תקבל את ההחלטות הנכונות. .בהינתן תנאים מסויימים המכונית גם תסכן בני אדם ואין לי ספק שאם המכוניות האוטונומיות יהפכו לפופולריות, בסופו של דבר יהיו כמה מקרים הרי אסון שיעוררו דיון ציבורי על האם מכוניות אוטונומיות צריכות להיות חוקיות או שיש לאסור אותן. ברור שבסיכום הכולל ולמרות התקריות האיומות המכוניות האוטונומיות יהיו אחראיות להרבה פחות תאונות מאשר היו קורות לו היו נהוגות בידי אדם באותו הזמן, אבל לדעתי אין ספק שבני האדם כקבוצה מעדיפים למצוא את מותם בידי טעות אנוש מאשר בידי טעות מחשב גם אם זו לא העדפה רציונלית."


במאי השנה נסע, ג'ושוע דיוויד בראון, ברכב הטסלה האוטונומי שלו והתנגש במשאית שחצתה את הכביש, לפני ארבעה ימים פרסמה טסלה הודעה על הארוע ומסרה כי המחשב לא זיהה את המשאית שצבעה בהיר על רקע השמים הבהירים. בעקבות המקרה כבר נשמעה ביקורת ובקשה לבצע ריקול גורף לכל רכבי טסלה בעלי האפשרות לנהיגה אוטונומית. הבקשה הזו באה למרות העובדה שגם כשלוקחים בחשבון את התאונה הטרגית הזו, הנהיגה האוטונומית עדיין בטוחה הרבה יותר מנהיגה ידנית (רגילה). נכון לעכשיו תחושתי היא שמדובר בסוגייה שלא מקבלת פריים טיים במדיה. כלומר המחאה כנגד רכבים אוטונומיים לא צוברת תאוצה נכון לעכשיו ותקוותי שהמחאה הלא רציונלית הזו גם לא תתפוס בעתיד.
עוד על התקרית ניתן לקרוא בוושינגטון פוסט


2 תגובות: