לפני שנה פרסמתי רשומה הדנה בנושא של טכנולוגיה עתידנית והשפעתה על שוק התעסוקה. זה מה שכתבתי אז על המכונית האוטונומית:
"מכונית אוטונומית היא דוגמא טובה לטכנולוגיה שתחליף אנשים רבים מאוד בעבודתם. למעשה בארה"ב קטגוריית העבודה הנפוצה ביותר היא תחבורה. הטכנולוגיה הזו כבר כאן אך ישנם מצבים פוטנציאליים רבים בהם מכונית אוטונומית לאו דווקא תקבל את ההחלטות הנכונות. .בהינתן תנאים מסויימים המכונית גם תסכן בני אדם ואין לי ספק שאם המכוניות האוטונומיות יהפכו לפופולריות, בסופו של דבר יהיו כמה מקרים הרי אסון שיעוררו דיון ציבורי על האם מכוניות אוטונומיות צריכות להיות חוקיות או שיש לאסור אותן. ברור שבסיכום הכולל ולמרות התקריות האיומות המכוניות האוטונומיות יהיו אחראיות להרבה פחות תאונות מאשר היו קורות לו היו נהוגות בידי אדם באותו הזמן, אבל לדעתי אין ספק שבני האדם כקבוצה מעדיפים למצוא את מותם בידי טעות אנוש מאשר בידי טעות מחשב גם אם זו לא העדפה רציונלית."
במאי השנה נסע, ג'ושוע דיוויד בראון, ברכב הטסלה האוטונומי שלו והתנגש במשאית שחצתה את הכביש, לפני ארבעה ימים פרסמה טסלה הודעה על הארוע ומסרה כי המחשב לא זיהה את המשאית שצבעה בהיר על רקע השמים הבהירים. בעקבות המקרה כבר נשמעה ביקורת ובקשה לבצע ריקול גורף לכל רכבי טסלה בעלי האפשרות לנהיגה אוטונומית. הבקשה הזו באה למרות העובדה שגם כשלוקחים בחשבון את התאונה הטרגית הזו, הנהיגה האוטונומית עדיין בטוחה הרבה יותר מנהיגה ידנית (רגילה). נכון לעכשיו תחושתי היא שמדובר בסוגייה שלא מקבלת פריים טיים במדיה. כלומר המחאה כנגד רכבים אוטונומיים לא צוברת תאוצה נכון לעכשיו ותקוותי שהמחאה הלא רציונלית הזו גם לא תתפוס בעתיד.
עוד על התקרית ניתן לקרוא בוושינגטון פוסט
מהנה, אני מקווה שתכתוב תכופות יותר
השבמחקבהחלט אשתדל
השבמחק