Disclaimer

הכותב אינו יועץ השקעות. הכותב עשוי למכור ו/או לקנות ו/או להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנזכרים בהודעותיו. אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ"ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

יום שני, 14 בספטמבר 2015

מבצע ולדהיים - האוסף


לאחרונה קיבלתי החלטה לכתוב ספר על השקעות.  את הבלוג "מבצע ולדהיים" התחלתי לכתוב בפברואר 2010 באתר הפורומים של תפוז. מאז הצטברה בבלוג אסופה של חומרים שלעתים קרובות אין ביניהם קו אחד מקשר מלבד העובדה שכולם עוסקים בכלכלה והשקעות ערך. אני מאמין שבמידה רבה אוכל להסתמך על החומרים הללו כדי לכתוב ספר שיחשוף את מי שמעוניין להיחשף לעקרונות ולרעיונות של השקעות ערך. אין ספק שכתיבת הספר תהיה לא פשוטה ותיקח זמן רב. בקושי התחלתי ואני כבר מתחבט בהרבה שאלות. מה הוא יכיל? האם יכלל בו גם הסבר בסיסי לקריאת דוחות כספיים? האם להכניס את האנקדוטות? האם להכניס את סוגיות העומק? עד כמה גדול צריך להיות המקום שיוקדש לבאפט ולביוגרפיית ההשקעה שלו? ועוד שאלות רבות שעדיין אין לי מענה עליהן. אם למישהו יש דעה בנושא תרגישו חופשי לחלוק אותה.

בינתיים בתור שלב ראשון העתקתי את כל הרשומות שאי פעם כתבתי בבלוג הישן והחדש לתוך מסמך אחד שמהווה כמעין אסופה שממנה אתחיל את התהליך. כמעט 6 שנים עברו מאז שהתחלתי את הבלוג. הקריאה ברשומות הישנות הייתה ממש מסע אל הנוסטלגיה. תוך כדי שאני קורא אני מקבל הבזקים שמראים לי איפה הייתי כשכתבתי את הדברים. איפה הייתי מבחינה פיזית וגם מבחינה כללית בחיים. הרבה השתנה ב-6 שנים הללו. פעמים רבות התוכן במבצע ולדהיים היה ביקורתי כלפי השקעה אופנתית כלשהי ולעיתים רחוקות היה אוהד כלפי רעיון השקעה מסוים. גם הוצגו רעיונות של משקיעים מפורסמים שלא הבעתי דעה לגביהם. בחלק גדול מהמקרים שנתקלתי ברשומה ביקורתית אוהדת או סתם רעיון של משקיע ידוע שאלתי את עצמי מה קרה עם זה מאז. זה מאוד מעניין לראות היום איך תחזיות ורעיונות השקעה מהעבר התגלגלו ומה היה סופם. אולי אכתוב פוסט או שניים בנושא. את התוצאה, האוסף הגולמי של כל הרשומות, אני חולק איתכם ואשמח אם הקוראים המעלעלים בהם ונתקלים במקרים שכאלה  (רעיונות שניתן לבחון היום בראייה לאחור) יחלקו איתי את הסוגיה ואת דעתם כאן בתגובות.

בהערת אגב אומר שהמסמך כולל כמעט את כל הרשומות. הרשומה הנוגעת ל"בריחה מאפס" הושמטה מסיבות ברורות. כיום היא אינה ממלאת שום תפקיד מלבד להוכיח שלעתים אני מסוגל לכתוב פוסטים טפשיים במיוחד. מלבד זאת הושמטו קומץ רשומות שהתוכן שלהם חסר חשיבות וגם רשומה אחת שדווקא יש בה תוכן. רשומה שנקראה "היסטוריה, אושר, ביטחון והתפתחות אנושית". פשוט גיליתי שהיא הושמטה אחרי שסיימתי את הקובץ והיא לא חשובה מספיק כדי שאתחיל לערוך אותו שוב. כמובן שכל הרשומות קיימות עדיין בבלוג המקורי בלי קשר להופעתן או אי הופעתן בקובץ.

ניתן להוריד את המסמך כאן


*אם ברצונכם להגיב באנונימיות זה בסדר אבל בבקשה אל תשתמשו באפשרות "אנונימי" אלא בחרו באפשרות "שם/כתובת אתר" ובחרו לעצמכם כינוי.

4 תגובות:

  1. בהצלחה
    לקחת על עצמך אתגר משמעותי

    השבמחק
  2. בהצלחה... אני ישמח לרכוש את הספר שלך כשהוא אצא לאור.

    השבמחק
  3. תודה מר שוק ודובניקוב.

    ברשומה הזו כתבתי ש"הבריחה מאפס" רק מוכיחה שלעיתים אני מסוגל לכתוב פוסטים טפשיים ומייד אחרי פרסומה (כך אומרות הסטטיסטיקות של תפוז) כולם חיפשו את הרשומה של "הבריחה מאפס". משעשע.

    השבמחק