Disclaimer

הכותב אינו יועץ השקעות. הכותב עשוי למכור ו/או לקנות ו/או להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנזכרים בהודעותיו. אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ"ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

יום שבת, 18 באוגוסט 2018

מארק קוהודס - אומנות המכירה בחסר

ראיון מאוד מעניין עם מארק קוהודס, שורטיסט עם רקורד מוצלח שניהל קרן השקעות מ-1985 עד 2008. מעניין לשמוע אותו מדבר על המקרים שבהם הוא לעולם לא יכנס לשורט (אמזון, גוגל וכו') ומדוע. הוא גם מספר כיצד בנק ההשקעות גולדמן זאקס, בו קוהודס ניהל את החשבון של הקרן, דפק אותו בזמן המשבר של 2008. לדבריו הפוזיציות שלו הרוויחו יותר מ-100% במהלך 2008 אך הקרן ספגה הפסדים כבדים ונסגרה. קוהודס מספר שזה קרה כיוון שגולדמן זאקס שינו את התנאים מולו באופן חד צדדי ומעשית העיפו אותו מהפוזיציות שלו עם דרישת בטחונות לא הגיונית. כתוצאה ישירה מכך הוא נאלץ לסגור את הקרן. לא הייתי לוקח ברצינות את הטענות שלו אם לא הייתי מכיר את הסיפור כיצד גולדמן זאקס עשו דברים דומים מול הקרן של מייקל ברי. כתבתי בעבר על המקרה של ברי, וכיצד גולדמן זאקס כמעט גרמו לסגירת הקרן שלו בזמן המשבר של 2008. 

הם לא מזכירים זאת בראיון אך באותה שנה בה נערך הראיון, קוהודס מצא את עצמו בפוזיציה מנוגדת באופן ישיר מול וורן באפט. קוהודס ביצע שורט כנגד חברת משכנתאות קנדית בשם "הום קאפיטל". הום-קאפיטל נתפסה בעבר כאשר היא משקרת למשקיעים ומסתירה מהם את העובדה שספגו הפסדים כתוצאה מהונאה על ידי הסוכנים שלהם. ב-2017 ברקשייר השקיעה בהום-קאפיטל ועובדה זאת גרמה לעלייה במחיר המניה שעליה כאמור קוהודס היה בפוזיציית שורט. 

הם מזכירים בראיון חברה בשם MiMedx. זו חברה נוספת שקוהודס מכר בחסר וגם פתח במתקפת ציוצים בטוויטר כנגד המנכ"ל. בראיון לא מוזכר כיצד סוכני FBI דפקו על דלת ביתו כיוון שהציוצים הכילו מטפורות שעשויות להשתמע כאיום על חייו של המנכ"ל. בזמן שבוצע הראיון המניה נסחרה סביב 12$. בזמן שחלף פורסמו ידיעות שליליות על החברה שגרמו למניה להתרסק למחיר של 3.9$. ירידה של כ-70%.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה