Disclaimer

הכותב אינו יועץ השקעות. הכותב עשוי למכור ו/או לקנות ו/או להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנזכרים בהודעותיו. אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ"ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

יום שבת, 4 באוגוסט 2018

פייסבוק - פנטזיית DCF

אני יושב מול המחשב לעת ערב וגולל לתומי בפייסבוק כשאני נתקל בסרטון ניתוח של מניית פייסבוק. יוצר הסרטון מציג את מודל ה-DCF שלו עבור מניית פייסבוק. יש במודל שלו טעות גסה. האם יש ביניכם מי שידע לומר מה היא. המודל מוצג החל מ-2:08



אם כבר העליתי את נושא ה-DCF איך אוכל שלא להזכיר מדוע מדובר בקונספט חשוב ויחד עם זאת חסר כל ערך כפי שהוא מיושם באקדמיה ובקרב אנליסטים. בעבר כתבתי על כך בהרחבה.

להלן שני ציטוטים של באפט על DCF:
"תקרא את גראהם, תקרא את פישר, תקרא דוחות כספיים וכלכליים אבל אל תעשה משוואות עם אותיות יווניות." 

"אם אתה זקוק למחשב או מחשבון כדי להחליט, אל תשקיע בה. המצבים הללו נופלים לתוך הדלי של "קשה מדי". זה צריך להיות ברור. זה צריך לצעוק עליך, בלי גליונות אקסל."

מאנגר: "חלק מההחלטות העסקיות הגרועות ביותר שראיתי באו עם ניתוח מפורט. המתמטיקה הגבוהה היא דיוק שווא (false precision). הם עושים זאת בבתי ספר למנהל עסקים, כי הם חייבים לעשות משהו.

למען הסר ספק, באפט ומאנגר מדברים על DCF באופן כללי בלי קשר להאם בוצע באופן נכון מתודולוגית או לא. טעויות מתודולגיה גסות הן לא נדירות והן קיימות אפילו במודלים של בעלי מקצוע שמודלים כאלו הם מקור לחמם. בקורס הערכת השווי של דמודאראן הוא מציג מספר דוגמאות מעניינות (כשרק התחלתי ללמוד השקעות ערך צללתי לעומקי ה-DCF לפני שהבנתי שזה מיותר, לכן צפיתי בקורס של דמודאראן).

בפוסט הקודם פרסמתי לינק ללקט סרטונים מתוך מפגשי בעלי המניות של ברקשייר. באחד מהם באפט ומאנגר מדברים ספציפית על DCF. הייתי שם כאן את הסרטון, אך לצערי אני לא זוכר באיזה מהם ואין לי את הזמן לעבור על כולם שוב אז אם מישהו מכם מוצא את הסרטון המדובר בבקשה כיתבו בתגובות.


[עריכה: 05/08/2018 22:42]  גילוי נאות: לונג פייסבוק

*אם ברצונכם להגיב באנונימיות זה בסדר אבל בבקשה אל תשתמשו באפשרות "אנונימי" אלא בחרו באפשרות "שם/כתובת אתר" ובחרו לעצמכם כינוי.

6 תגובות:

  1. הוא מהוון רווחים חשבונאיים ולא תזרימי מזומנים חופשיים.

    השבמחק
  2. בהמשך לתגובה של ריגר - הוא לא מחשב FCF ולא מתחשב בעלות של Reinvestment (למרות שבמקרה של פייסבוק זה בטח לא המון).

    כמו כן, לא ברור לי מה הוא עשה עם ה-Terminal Value.

    השבמחק
    תשובות
    1. כמובן שאתם צודקים :)
      "המון" זה מושג יחסי. מכיוון שזו חברה בשלב של צמיחה גבוהה, הקאפקס שלהם הרבה יותר גבוהים מהפחת. וזה עוד לפני שהזכרנו את התזרים שמשמש לרכישות של עסקים ופטנטים.

      מחק
  3. מעניין. ומה דעתך על התמחור של פייסבוק היום?

    השבמחק
    תשובות
    1. כמובן. איך יכולתי לשכוח להוסיף "גילוי נאות: לונג פייסבוק"

      מחק