Disclaimer

הכותב אינו יועץ השקעות. הכותב עשוי למכור ו/או לקנות ו/או להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנזכרים בהודעותיו. אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ"ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

יום שבת, 6 באוקטובר 2018

התרמית הסינית

ב-2011 כתבתי על גל של תרמיות סיניות השוטף את הבורסה האמריקאית. ניתן לקרוא את הפוסט כאן. נחשפתי לבעיית התרמיות הסיניות כאשר מצאתי מספר חברות כאלו שנסחרו במחירים זולים באופן מגוחך. כתבתי פוסט על אחת מהן KINGOLD JEWELRY וכיצד החלטתי להמנע ממנה ומדומותיה (אותו ניתן לקרוא כאן). כך גיליתי שהסיבה שהן נסחרות במחירים נמוכים לעומת הערך שלהן הוא שישנה סבירות גבוה שהדוחות הכספיים מזויפים ואין שם באמת שום ערך. באותה תקופה החל להיות ברור (לכל מי שהיה מעוניין לדעת) שהחברות הללו הן תרמית ואסור לסמוך על הנתונים הפיננסיים שחברות מיזוג הפוך סיניות מפרסמות. רשות ני"ע האמריקאית ממש נרדמה בשמירה בסיפור הזה, אבל הייתי בטוח שהסיפור נגמר. הייתי בטוח שכולם כבר יודעים שאסור לסמוך על הנתונים שהן מפרסמות. במידה מסוימת זה נכון. הטירוף שהיה סביבן ב-2010 כבר נעלם מזמן, אך לאחרונה צפיתי בסרט הדוקו The China Hustle ונוכחתי שזה לא באמת נגמר. מדהים לגלות את אוזלת היד של הרשויות האמונות על הגנת המשקיעים וכיצד יש לה השפעות שנמשכות גם כיום. הסרט הועלה ליוטיוב בתחילת השנה אך הוא כבר לא זמין שם. ניתן לצפות בו בנטפליקס. מומלץ בחום.


7 תגובות:

  1. אגב, 7 שנים אחרי וקינגולד עדיין נסחרת בנאסדק (ועדיין באותו מחיר). מפתיע לא פחות שניתן למצוא מספר "אנליזות" מהתקופה האחרונה של "מומחים" שמתייחסים ברצינות לדוחות הכספיים שלה.
    לדוגמא
    https://simplywall.st/stocks/us/consumer-durables/nasdaq-kgji/kingold-jewelry/news/should-you-buy-kingold-jewelry-inc-nasdaqkgji-at-this-pe-ratio-2/

    השבמחק
  2. אני די בטוח שמדובר על auto-article, מאמר שנכתב ע"י רובוט. הוא נראה בדיוק בסגנון הטיימפלייטי בתחום.

    השבמחק
  3. ומה לגבי חברות שיושבות בהונג קונג?
    האם לדעתך הדוחות שלהם אמינים יותר?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן. הונג קונג זה סיפור אחר (למרות שרשמית זה סין). לעדו מרוז היה פוסט על זה פעם. אם אצליח למצוא אשים כאן לינק

      מחק
    2. http://www.lichyot.com/stocks/%D7%9E%D7%95%D7%A9%D7%97%D7%AA%D7%99%D7%9D-%D7%A0%D7%9E%D7%90%D7%A1%D7%AA%D7%9D

      מחק