Disclaimer

הכותב אינו יועץ השקעות. הכותב עשוי למכור ו/או לקנות ו/או להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנזכרים בהודעותיו. אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ"ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

יום שישי, 21 בספטמבר 2018

קצרים - צ'אנוס, זומבים וקנביס

כתבה יחסית מעמיקה על ג'ים צ'אנוס השורטיסט האגדי. נקודות נבחרות מהכתבה: צ'אנוס רואה עלייה ניכרת בכמות החברות העוסקות בתרמית והונאה, דבר שבעיניו מסמן את השלבים האחרונים של שוק שורי אך יחד עם זאת הוא צופה ששיא התרמיות (וככל הנראה גם שיא השוק) עוד לפנינו. יש לו פרופיל טוויטר "סודי" תחת השם DIOGENES. הקרן שלו היא לונג נטו על השוק. כלומר יש לה יותר השקעות בלונג מאשר בשורט, אך הלונג הוא פסיבי ועיקר המחקר מוקדש לצד השורט שמנוהל במעין "תת קרן". בהסתכלות ארוכת טווח, מאז הקמתה בשנות השמונים הקרן של צ'אנוס, הנקראת קיניקוס (=ציניים), הכתה את השוק בגדול. לעומת זאת מאז 2009 התוצאות אינן טובות. משקיעים עוזבים והקרן הולכת ומצטמצמת.
לכתבה המלאה

מחקר של דלויט מצא כי 16% מהחברות הציבוריות בקנדה הן "זומבים". כך הם מכנים חברות שבאופן מעשי כבר חדלות פירעון אך עדיין מתנועעות בין החיים כיוון שעדיין לא עברו הליך משפטי משמעותי של פשיטת רגל. לא מדובר בחברות שלא יצליחו לשלם חזרה את חובותיהן כאשר יגיע מועד הפירעון, אלא גרוע מכך, בחברות שכבר עכשיו אינן מצליחות לשלם את הריבית על החוב. מעניין היה לדעת כיצד הנתון הזה משתנה לאורך השנים אך זה לא מוצג בכתבה.
לכתבה המלאה

בועת הקריפטו הלכה ובועת הקנביס באה. בשנים האחרונות ארה"ב וקנדה עוברות תהליך לגליזציה של קנביס שטרם הסתיים, ועכשיו הגיע תורם של המשקיעים והספקולנטים לרחף מעלה מעלה עם גראס. טילריי  (סימול TLRY) עוסקת במחקר גידול ושיווק של קנביס במדינות שונות ברחבי העולם. לפני חודשיים היא הונפקה בנסדק לפי שווי שוק של 1.4 מליארד דולר. את יום המסחר שהסתיים זה עתה היא סיימה עם שווי שוק של 16.4 מליארד דולר! שווי בספרים עומד על בסה"כ 35 מליון דולר. על מכפיל רווח אין מה לדבר כיוון שהיא אינה מרוויחה וגם תזרים המזומנים שלילי. מכפיל מכירות 820. זה לא שפוי. אין שום דבר בנתונים הפיננסיים שלה שעשוי להצדיק תמחור משוגע שכזה, רק פנטזיה על עתיד יותר ורוד מורוד מניעה את מחיר המניה הזו. אגב, היא הגיעה לתמחור של 16.4 מיליארד בשווי שוק אחרי שירדה 40% מהשיא שלה אתמול (יום רביעי). טילריי אינה לבדה. חברות נוספות בתחום כמו קרונוס (CRON) וקאנופי (CGC) נסחרות בתמחור בלתי הגיוני בעליל. חברות רבות צפויות להצטרף לחגיגה כפי שקונסטליישן ברנדס (סימול STZ), יצרנית ומשווקת של משקאות אלכוהוליים, הודיעה שבכוונתה לפתח ולשווק משקאות מבוססי קנביס. גם קוקה קולה הודיעה על שיתוף פעולה עם חברה בתחום לפיתוח משקה המכיל CBD. כנראה שבחודשים הקרובים חברות רבות מהתחום יבצעו הנפקה ראשונית בבורסה דוגמת "אורורה קנביס" שהודיעה על הנפקה בעוד כחודש.

.





3 תגובות:

  1. אלו בדיוק המגדלים הפורחים באוויר שברטון ג'י מלכיאל מדבר עליהם בספרו "הליכת אקראי בוול סטריט"... מכפיל רווח של 820. זו פשוט הזיה.

    השבמחק
  2. השאלה איך אפשר לנצל את הטמטום במניות הקנאביס. אני רואה למשל שהאופציות של TLRY מתומחרות בצורה מטורפת, אפילו אופציה מאוד רחוקה דורשה שהמניה תרד ל-0$ כדי להכפיל את הכסף.
    https://finance.yahoo.com/quote/TLRY/options?p=TLRY&date=1579219200

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא בטוח שיש דרך כרגע להרוויח מפיצוץ הבועה הזו מבלי לחשוף את עצמך לסיכון משמעותי. אני תמיד חוזר לדוגמא של בועת ההייטק. מי שב1994 חשב שכנראה יש בועה במניות ההייטק, ב-95' כבר היה די בטוח בזה. ב-96' היה בטוח לחלוטין. ב-97' חשב שהמחירים מנופחים מעבר לכל פנטזיה. ב-98' חשב שהשוק השתגע לגמרי. ב-99' התאשפז במחלקה פסיכיאטרית. אולי עדיף פשוט לא לגעת בזה.

      מחק