משקיעים אקטיביסטים נוהגים להפעיל לחץ מסיבי על הדירקטוריון והנהלת החברה שבה הם משקיעים, על מנת לגרום לחברה לשנות אסטרטגיה או להחליף את ההנהלה. הקרבות הללו לרוב מתנהלים בחדרי ישיבות ובמסמכי עמדה תוקפניים ופומביים. דניאל לואב, המנהל את חברת ההשקעות Third Point, לקח את זה צעד קדימה. Third Point הפיקה סרטון מושקע המבקר את הנהלת חברת המזון Campbell's Soup וקורא לפיטורם של כל חברי הדירקטוריון.
*כמו תמיד אם ברצונכם להגיב באנונימיות זה בסדר אבל בבקשה אל תשתמשו באפשרות "אנונימי" אלא בחרו באפשרות "שם/כתובת אתר" ובחרו לעצמכם כינוי.
סרטון מושקע ממש. דמגוגי ומשכנע נורא.
השבמחקעל פניו ומהנתונים שהוא מציג, מבלי לדעת בכלל מה המוצר, הוא צודק.
התוצאות של 20 השנים האחרונות מדברות בעד עצמן.
מצד שני, חברה שכזו בעשור האחרון כמעט והייתה אמורה להימחק עם מכירה של מוצר עיקרי ואייקוני כמו מרק בפחית שימורים. אנשים כבר בקושי אוכלים זבל שכזה... ולא יודע לגבי כמה רכישות גרועות של חברות אחרות הם ביצעו.
אתה יודע מה הסיפור של החברה הזו?
זו חברה לא כ"כ מוכרת בארץ אבל היא מותג בארה"ב. המוצר האייקוני שלה הוא מרק בקופסת שימורים וגם אני התפלאתי שאנשים עדיין קונים את זה, אבל מלבד זאת היא מוכרת אבקות, תבלינים, רטבים, חטיפים, משקאות, עוגות ועוד. יש לה מחזור מכירות שנתי של 8 מליארד דולר.
השבמחקאכן נראה שיש בסרטון מידה של דמגוגיה. אחרי הכל זה נועד להיות יותר פרסומת עבור הרפורמה שלו מאשר מצע מפורט. מותגי מזון חזקים יכולים להיות עסק נהדר.
אגב, הסרטון מציג לכמה שניות את ג'וסירו שקמפבל השקיעה בה כ-13 מליון דולר. וזה היה אחד המיזמים המצחיקים של העשור. הרעיון לשווק מכונה שמוציאה מיץ טבעי ובמקום כל הלכלוך וההתעסקות של לעשות שייק בבלנדר הלקוח קונה שקית מיוחדת המכילה עיסה והמכונה סוחטת את השקית. היו כל מיני פיצ'רים הייטקיסטים, כמו למשל שהמכונה מחוברת לוויפיי ובודקת את הברקוד של כל שקית כדי לוודא שלא עבר תאריך התפוגה. בסופו של דבר הצרכנים שמו לב שאפשר פשוט לסחוט את השקיות ביד ואין צורך במכונה שעולה מאות דולרים.
מחקג'וסרו פשטה רגל בשנה שעברה.
https://www.youtube.com/watch?v=X1oHp-VvhDE